BUDULÍNEK

Vít Peřina

NAIVNÍ DIVADLO

Michaela Homolová

Režie: Michaela Homolová
Výprava: Robert Smolík
Hudba: Filip Homola

Hrají: Michaela Homolová a Filip Homola

Premiéra 12. května 2012

Délka představení: 45 minut bez přestávky

Budulínek - Tvůrci studiového představení respektovali dobře známou zápletku klasické české pohádky, nicméně ji originálně rozpracovali o řadu inovujících motivů. Téma poslouchání se v jejich podání netýká pouze neposlušného Budulínka či přecitlivělých ušisek záludné lišky, ale rovněž Budulínkových prarodičů, kteří naopak slyší prachbídně. Proč tomu tak je a k čemu všemu to v Budulínkově dobrodružství vedlo, odhaluje půvabná studiová inscenace, plná humoru, živé muziky a ryze loutkářských lahůdek. 

Inscenácia (...) je milo skromná, bezprostredná (čomu prispieva i fakt, že sa neuvádza na veľkej scéne, ale v štúdiu), svieža a má čo povedať. Zdá sa byť skoro zázrakom, že sa libereckému divadlu darí napriek podfinancovanému rozpočtu aj túto sezónu udržiavať veľmi vysoký štandard premiér a že aj v materiálne skromných podmienkach vzniká vynikajúce a myšlienkovo bohaté divadlo.
Rudo Leška

Babička s dědečkem odebírají časopis Moderní hudba a po večerech trénují rockovou muziku, kterou si huntují sluch. Babička hraje na elektrické housle, používá i efekty, nejradši má kvákadlo, a dědeček jí udává tempo za bicí soupravou. Budulínek z Naivního žije v našem moderním světě. Pošťačka nosí balíčky na dobírku a hlavní hrdina si pořádá třídní sraz z jeslí.
Hana Langrová, Deník

Michaela Homolová (*1972) - Režisérka a herečka Naivního divadla Liberec. Studium režie a dramaturgie na KALD DAMU absolvovala roku 1995 inscenací Cesta kolem světa za osmdesát dní v českobudějovickém Malém divadle. Od roku 1996 spolupracovala s prešovským Babadlem. Roku 1999 nastoupila do herecko – režijního angažmá v Naivním divadle. Od roku 2005 pravidelně spolupracuje s autorem Vítem Peřinou a jejich inscenace pro děti a mládež získaly řadu festivalových ocenění (například Písmenková polívka, Hrnečku, vař!, Pečení holubi aneb Přísloví, Budulínek a další). 

Naivní divadlo Liberec – Divadlo bylo založeno v roce 1949 jako jedno z prvních profesionálních loutkových divadel v Československu. Od počátku devadesátých let je ředitelem Naivního divadla Liberec Stanislav Doubrava. K nejúspěšnějším produkcím Naivního divadla v průběhu devadesátých let patřily inscenace her Ivy Peřinové, které vytvořil tým hostujících plzeňských umělců: režisér T. Dvořák, výtvarník I. Nesveda a skladatel J. Koptík: Bezhlavý rytíř (1993), Alibaba a čtyřicet loupežníků (1994), Alína aneb Petřín v jiném dílu světa (1996) a Zvířecí divadlo (1999). V roce 2005 uvedl osvědčený tým další autorčinu hru - Krásný nadhasič aneb Požár Národního divadla (2005). Krásný nadhasič patřil ke kritiky nejoceňovanějším inscenacím v historii NDL, autorka za něj byla mj. nominována na výroční Cenu Alfréda Radoka. Stejně jako za Labutí jezírko o čtyři roky později. Nepřehlédnutelným počinem období po roce 2000 se také stala inscenace M. Dočekala a výtvarníka P. Matáska Bouře (2002), která byla roku 2004 úspěšně uvedena na světovém festivalu konaném v rámci kongresu UNIMA v chorvatské Rijece.

Vedle osvědčených a zkušených režisérů zve NDL ke spolupráci také mladé, začínající tvůrce (J. Jirků, M. Tichý, J. Adámek, P. Vodička a další). Například netradičně výtvarně koncipovaná inscenace M. Tichého, Pohádka o Raškovi (2008), si vysloužila dvě ceny na jubilejním 20. ročníku festivalu Mateřinka a cenu Erik za nejlepší loutkářskou inscenaci v ČR v sezoně 2008/2009. Během své šedesátileté existence podniklo Naivní divadlo Liberec četné cesty nejen do většiny evropských zemí, ale představilo se také v Číně, v Kanadě, Mexiku, Indii, Izraeli, Koreji či v Pákistánu.