GREEN DAY'S AMERICAN IDIOT Muzikál podle stejnojmenného alba americké punkrockové kapely Green Day. Trojice mladých mužů se pokouší uniknout z nezáživného stereotypu předměstského života, každý se však vydává jinou cestou – kam až je na začátku jednadvacátého století dovedou? Diváci se mohou těšit na populární hity American Idiot, 21 Guns, Know Your Enemy a řadu dalších v podání mladých členů souboru muzikálu DJKT a režii uznávaného amerického režiséra Steva Josephsona. Vzhledem k popularitě originálních písní je muzikál uváděn v původním anglickém znění s českými titulky.
S dramaturgem Pavlem Bárem jsme se už mnoho let zpátky bavili o spoustě titulů, které nás něčím přitahují. A volba padla i na tento muzikál. Myslím si, že být takto odvážní k Malé scéně DJKT patří. Řekli jsme si: Pojďme se pustit do projektu, který bude strašně moc řvát. Ta hudba bude tak silná, že možná divákům budeme rozdávat chrániče sluchu, ale věřím, že stejně jako v Londýně to i u nás bude velký emotivní zážitek… Soubor plzeňského muzikálu je podle mě česká špička. Neplánuji žádné hosty, troufnu si tvrdit, že máme skvělé interprety i na tuto hudbu… Mnohá témata, která v American Idiot jsou, rezonují s aktuální situací. Divadlo bylo vždycky burcujícím prvkem a mělo by to být i nyní…
– LUMÍR OLŠOVSKÝ, šéf muzikálového souboru DJKT Plzeň
A je to vážně energická jízda na punkové vlně. Opřená o zkušenosti režiséra Steve Josephsona (RENT), o kolektivní souhru i skvělé individuální podání – počínaje Pavlem Klimendou, jehož Johnny padá na dno a nakonec povstává z bažiny (drogové pasti). Muzikál je obdařen vynikajícími choreografiemi i výtvarným vtipem.
– MICHAL NOVÁK, i-divadlo.cz
STEVE JOSEPHSON Divadelní producent, režisér, choreograf, herec, učitel a herecký kouč s více než třicetiletou praxí zahrnující spolupráci s renomovanými umělci při vytváření inovativních divadelních projektů. Vystudoval herectví a tanec na University of Southern California v americkém Los Angeles, brzy se však začal věnovat režii a choreografii. Založil několik organizací zabývajících se performativním uměním a tvorbou a uváděním široké palety divadelních představení v USA i Evropě. Od roku 2012 žije převážně v Praze, kde na sebe upozornil především oceňovanými inscenacemi muzikálů Sweeney Todd a Rent v Divadle na Prádle, Into the Woods v Divadle Kolowrat nebo Ray Bradbury´s 2116 v Divadle Semafor.
DJKT MUZIKÁL je dnes po souboru opereta/muzikál Národního divadla moravskoslezského v Ostravě nejdéle fungujícím ansámblem v České republice, který se kontinuálně věnuje zábavněhudebním divadelním produkcím. Prehistorie dnešního muzikálového souboru DJKT sahá až k prvním operetním inscenacím samostatného českého divadla v Plzni v 2. polovině 19. století, kdy právě opereta byla spolu s hrami se zpěvy dominantním reprezentantem zábavněhudebního divadla. Její představení provozoval operní, resp. zpěvoherní soubor, disponující orchestrem i sborem. Samostatný operetní soubor vznikl v roce 1954 díky úsilí šéfrežiséra Rudolfa Lampy a mimořádně talentovaného a pracovitého dirigenta J. O. Karla, který se stal také prvním šéfem souboru. První muzikál se na repertoár plzeňského divadla dostal ovšem už v roce 1950 – byl jím slavný Divotvorný hrnec v české úpravě Jiřího Voskovce a Jana Wericha. V následujících letech však muzikály jako výtvor americké provenience nebyly na našich jevištích vítanými hosty, a tak si na další tituly museli diváci počkat až na začátek 60. let. Muzikály si u diváků získávaly stále větší oblibu, a tak se v průběhu uplynulého více než půlstoletí v Plzni dočkaly uvedení slavné tituly jako My Fair Lady, Šumař na střeše, Muž jménem La Mancha, Hello, Dolly!, Kabaret a další. Vedení divadla a šéfové souboru také podporovali původní českou muzikálovou tvorbu – z posledních desetiletí zmiňme například muzikály Kristián 2, Mechanický pomeranč, Kniha džungle, Viktorka Plzeň aneb jinak to nevidím, Liduschka (Baarová). Muzikálové inscenace v repertoáru postupně převládly nad operetami a zejména po roce 2000 se soubor na muzikál specializoval stále více. Od sezóny 2013/2014 byly operetní inscenace již natrvalo přiděleny do gesce operního souboru, disponujícího vlastním orchestrem a pěveckým sborem, a původní operetní ansámbl se tak nově stal „pouze“ souborem muzikálu DJKT.