V této konkrétní zkoušce jsme v roce 1968 neobstáli. Téměř politický téměř muzikál s Martou Kubišovou, Helenou Vondráčkovou a Václavem Neckářem z dob, kdy ještě byli Golden Kids, Češi a Slováci si užívali Pražské jaro 1968 a Rusové startovali tanky. Dějiny a hity s trochou nacionalismu! Pohled na rok 1968 a vůbec historii Čechů a Slováků skrze hvězdy tehdejšího popu a postřehy Petra Pitharta z knihy Osmašedesátý, která staví zcela výjimečně pohled na domácí události roku 1968 kriticky. A to zejména vůči okupovaným. Jen Rusové a Němci nemůžou za naše posrané dějiny... Nedopadlo to dobře, ale ty písničky jsou pořád hezké!
PÝCHA OSAMĚLOSTI V této konkrétní zkoušce jsme v roce 1968 neobstáli.
Téměř politický téměř muzikál s Martou Kubišovou, Helenou Vondráčkovou a Václavem Neckářem z dob, kdy ještě byli Golden Kids, Češi a Slováci si užívali Pražské jaro 1968 a Rusové startovali tanky. Dějiny a hity s trochou nacionalismu! Pohled na rok 1968 a vůbec historii Čechů a Slováků skrze hvězdy tehdejšího popu a postřehy Petra Pitharta z knihy Osmašedesátý, která staví zcela výjimečně pohled na domácí události roku 1968 kriticky. A to zejména vůči okupovaným. Jen Rusové a Němci nemůžou za naše posrané dějiny... Nedopadlo to dobře, ale ty písničky jsou pořád hezké!
Veronika Soumarová, Lucie Ingrová a Karel Vondrášek ohýbají Pithartův pečlivě strukturovaný a lexikálně bohatý jazyk velmi přesně, zručně, jdou po jeho logice a významech.
– Luboš Mareček, Divadelní noviny
JIŘÍ HONZÍREK (1979) Principál Divadla Feste, kmenový režisér, spiritus agens. Studoval režii a dramaturgii na brněnské JAMU (2006). Absolvoval studijní stáže na Hoogeschool voor de Kunsten v Amsterdamu (2002, 2003) a Folkwang Hochschule v německém Essenu (2004). V současné době studuje doktorandský program na katedře Teorie a dějin divadla FF MU. V roce 2006 založil Divadlo Feste, kde je uměleckým šéfem. Pohostinsky nastudoval inscenace v Činoherním studiu v Ústí nad Labem, Západočeském divadle v Chebu, Městském divadle Most, Švandově divadle na Smíchově, Slováckém divadle v Uherském Hradišti, HaDivadle, Divadle Polárka. Ve svých inscenacích dává prostor improvizaci, často používá videoprojekce a taneční stylizaci. Zabývá se kontroverzními tématy a aktuálními náměty ze sociální oblasti a současného politického dění.
DIVADLO FESTE je angažovaná kulturní platforma s těžištěm v divadelním umění. Způsob práce, divadelní žánry a dramaturgická rozhodnutí odvíjí od
společensko-politických problémů, které se snaží komentovat, nahlížet nebo představovat veřejnosti. Divadlo Feste je nezávislé profesionální divadlo působící v Brně osmým rokem. Za tu dobu uvedlo 20 inscenací, které prezentovalo v Brně, po celé ČR a v zahraničí. Zaměřuje se na tabuizovaná, sociální a politická témata, často pracuje s historickými momenty a postavami. Pracuje také s neherci, kteří jsou v obtížných životních situacích. Divadlo Feste propojuje svět umění se světem humanitních věd – pracuje s výzkumy daných témat (FSS MU, FF MU v Brně). Divadlo Feste působí v brněnském legendárním prostoru Kabinet múz. Svůj název divadlo získalo díky postavě šaška ve hře Williama Shakespeara Večer tříkrálový. Šašek Feste (někdy také překládaný jako Masopust) v Shakespearově hře provokuje a nastavuje zrcadlo politice hraběcího dvora. Usilujeme o rozvoj otevřené občanské společnosti, a to jak po stránce kulturní a estetické, tak vědomostní a názorové.