Autorská inscenace pokračuje v cyklu původní tvorby iniciované centrem JOHAN Plzeň, který vychází ze zájmu a studia současného společenského dění. Zajímá nás svět, ve kterém žijeme. Umění se podle nás má za úkol dotýkat palčivých momentů našeho života. Tentokrát se zabýváme bydlením, spolubydlením, nebydlením. Chceme vypovídat i o nemožnosti bydlet samostatně, bez rodičů, bez nevybraných i nevybíravých spolubydlících. Chceme se podívat uměleckými prostředky na to, zda je opravdu bydlení základní lidské právo? Jaké bydlení? Za kolik? Pro koho? Za co? A co na to Přátelé?
A KDE TY BYDLÍŠ? (VE SKŘÍNI) Scénické zamyšlení nad tím, zda stále platí, že kdo židli má, bydlí. Původní autorská inscenace pokračuje v cyklu původní tvorby iniciované centrem JOHAN Plzeň, který vychází ze zájmu a studia současného společenského dění. Zajímá nás svět, ve kterém žijeme. Umění se podle nás má za úkol dotýkat I palčivých momentů našeho života. Tentokrát se zabýváme bydlením, spolubydlením, nebydlením. Chceme vypovídat i o nemožnosti bydlet samostatně, bez rodičů, bez nevybraných i nevybíravých spolubydlících. O bydlení, které dává šanci na zaplacení nájmu, na splacení půjček, zaplacení hypoték a jiných řetězů a pout, která odkládají šanci na důstojný život. Zaujala nás situace mnoha našich přátel a kolegů, kteří i při úspěšném rozjezdu kariéry, po úspěšném dovršení studia, při vstupu do samostatného dospělého života musí žít jako děti, doma nebo skoro na internátě. A co teprve Ti, co nemají to štěstí úspěšného dostudování, zdařilého startu kariéry, a třeba mají nefunkční rodinné zázemí. Chceme se podívat uměleckými prostředky na to, zda je opravdu bydlení základní lidské právo? Jaké bydlení? Za kolik? Pro koho? Za co? A co na to Přátelé?
ZUZANA BURIANOVÁ (1989) Divadelní režisérka. Studovala na pražské DAMU obor režie činoherního divadla. Často inscenuje autorské texty a postdrama, hledá hranice a střety rozličných uměleckých druhů. Spoluzakládala divadelní spolek BodyVoiceBand. Je autorkou sociálního divadelního projektu Co čumíš, který spolupracuje s ženami v sociální tísni. Spolupracovala také s divadly Tygr v tísni, Národní divadlo Brno, Klicperovo divadlo Hradec Králové, Divadlo J.K.Tyla Plzeň, Divadlo na Vinohradech, Divadlo Na Rejdišti, Divadlo na cucky.
MATĚJ SAMEC (1985) Vystudoval dramaturgii na DAMU. Od roku 2013 pracuje jako dramaturg a umělecký šéf Divadla MeetFactory. Zaměřuje se na adaptace současné prózy. Od roku 2016 pracuje též jako externí moderátor Radia Wave. Několik měsíců žil v Buenos Aires.
BIOMASHA (vlastním jménem Marie Černíková,1982) Scénografka, performerka, ilustrátorka. Absolvovala scénografii na Katedře alternativního a loutkového divadla Divadelní fakulty Akademie múzických umění v Praze. Spolupracovala a spolupracuje s různými divadly a divadelními skupinami (Divadlo Alfa, Hadivadlo, Horácké divadlo Jihlava, Studio Rubín, MeetFactory, Studio hrdinů, Divadlo X10). Umělecky spolupracuje také s řadou neziskových organizací a aktivit (Člověk v tísni, Sametové posvícení, Dny pro Tibet). Je autorkou pravidelného měsíčníku ČRO Vltava Rádio Dada a frontmankou hudebního uskupení Debbi Love.
TEREZA SEMOTAMOVÁ (1983) Spisovatelka. Absolvovala scenáristiku a dramaturgii na Divadelní fakultě JAMU a germanistiku na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. V roce 2013 obhájila na JAMU doktorskou práci zaměřenou na německé rozhlasové hry 50. let 20. století. Věnuje se publicistice a je autorkou literárních pořadů a rozhlasových her (Vítej mezi námi, Zadejte cíl, A léta běží …), které byly realizovány Českým rozhlasem. Je podepsaná pod scénářem k audiodramatu Rozeznění – Lidice 2012. Překládá z německého jazyka.