Režie: Ivana Uhlířová, Michal Kern, Miloslav König
Dramaturgie: Tereza Marečková
Obsazení:
Ivana Uhlířová, Michal Kern, Miloslav König
Premiéra 3. října 2016
Lidový kousek Asociativní sled obrazů, které svobodně a zlehka propojuje zpěv, textové fragmenty a jednoduché situace. Drobný tvar inspirovaný voicebandem, kabaretem, groteskou. Autorský voiceband tří herců na malinkém pódiu bez nároku na završenost, vypointovanost a doslovnost představuje možné naplnění divadelní imaginace.
Lidový kousek je ze všeho nejvíc cosi na způsob absurdní a abstraktní divadelní poezie. (…) Nijak nezastírá, že je to veselá drobnička, poskládaná metodou copy-paste z nejrůznějších textových útržků a záměrně nesouřadných akcí. Od návodů, jak správně vystupovat, abychom správně působili na své okolí, přes absurdní nesmysly a úvahy o filmovém Titanicu až po úsporné červené kalhotky, které Kern z ničehož nic – ale k vespolnému zděšení - vyloví kolegyni z kapsy. Tři herci se po většinu doby tísní na malinkém pódiu, tu a tam zaujmou malebnou pózu, jindy popostrčí nesmělého kolegu dopředu k mikrofonu, a celé to skončí tím, že oba pánové Uhlířovou doslova zalehnou v koutě. Ano, byla to pakárna. Výborně jsem se bavil. Více takových pakáren, mohu-li prosit.
Vladimír Mikulka, nadivadlo.blogspot.cz
Jedná se o energií nabité divadlo charismatických herců a precizně vystavěnou inscenaci. Hravou, ale ne samoúčelnou, zábavnou, ale ne podbízivou, angažovanou, ale ne návodnou. Skutečný „folklor vnitřní korupce“.
Barbora Etlíková, Divadelní noviny
Ivana Uhlířová (1980) Vystudovala hereckou konzervatoř v Ostravě. Působila a působí na mnoha divadelních scénách doma i v zahraničí, jmenujme především Divadlo Komedie, curyšský Schauspielhaus, Meetfactory a v poslední době zejména Studio Hrdinů. Dvakrát získala Cenu Alfréda Radoka, poprvé jako Talent roku 2006 a o čtyři roky později za nejlepší ženský herecký výkon roku za roli Alžběty v inscenaci Víra, láska, naděje (Divadlo Komedie).
Michal Kern (1979) Vystudoval herectví na DAMU, prošel řadou divadel - dva roky působil v ústeckém Činoherním studiu, hostoval v Divadle Komedie, v Klubu Mlejn, v MeetFactory, v A Studiu Rubín, několik let působil v Divadle v Celetné. Spolupracoval také s Divadlem Letí a s fyzickým divadlem Teatro Novogo Fronta. Od roku 2011 je členem spolku 3D Company. V současnosti se pohybuje na českých scénách od Národního divadla po Studio Hrdinů.
Miloslav König (1984) Vystudoval herectví na DAMU a působil na scénách od Národního divadla po sklepní prostory. Žánrově je rozkročený od muzikálu po menší nezávislé projekty. Od roku 2013 působí v Divadle Na zábradlí, kde je k vidění ve většině inscenací. Je nositelem ceny za mužský herecký výkon roku 2014 v Cenách divadelní kritiky za roli Václava Havla v inscenaci Velvet Havel. Rovněž pravidelně hostuje v představeních Masopustu, působí též v Meetfactory a ve Studiu Damúza.
Divadelní společnost Masopust Obecně prospěšná společnost Masopust je nezávislé divadlo, existující od roku 2008. Zaměřuje se na náročné a mnohdy básnické texty. Během rekonstrukce Divadla Na zábradlí, kde měl Masopust svou stálou scénu v prostoru Eliadovy knihovny, působí Masopust dočasně v Divadle Komedie.