Jak zabít Hamleta je divadelně-pohybová asociace na téma Hamlet Williama Shakespeara, vytvořená pro jednu herečku a jednu tanečnici (Ofélie a Gertruda), protkaná originálními česko-anglickými texty, zaměřenými na obraznost slova, rytmus mluvy a zvukomalebnou expresi. Všechny složky inscenace, jako je světelný design, hudba, slovo a tanec, jsou si rovnocennými partnery.
Texty, hudba, design a režie: Jan Komárek
Choreografie a tanec: Andrea Miltnerová
Herečka / performerka: Jana Wernerová (Divadlo na peróne, Košice)
Představení je jazykově bezbariérové.
---------------
O autorech:
Jan Komárek
Světelný designér a tvůrce autorských, alternativních projektů, převážně ve stylu nonverbálního, pohybově-tanečního divadla. Ve své tvorbě Komárek preferuje nedivadelní prostory a věří, že pohyb, zvuk a světlo jsou nerozlučné složky a měly by vznikat současně.
Studoval propagační grafiku na pražské UMPRUM, poté vystřídal rozmanitá zaměstnání.
V roce 1983 emigroval do Francie, kde založil Mimo Theatre a působil jako klaun a loutkář. Po dvou letech odešel do kanadského Toronta, působil jako světelný designér v Torontu a Montrealu a založil autorské pohybové divadlo s živou hudbou Sound Image Theatre. Několikrát získal prestižní cenu Dora Mavor Moore za nejlepší inscenaci, scénickou hudbu, design a režii.
V roce 2001 se vrátil do Prahy, kde působí jako světelný designér, spolupracuje s taneční skupinou NANOHACH, košickým divadlem NA PERÓNE a vytváří pohybové, autorské a taneční projekty (např.: Tanec papírových tanečnic, Zločin a trest, Probouzení Genia loci, Útroby krávy či Kampa sonata - pro Pražské Quadriennale 2011). V roce 2009 získal cenu Divadelní osobnost roku, udělovanou Festivalem Next Wave, a v roce 2010 v rámci festivalu Tanec Praha cenu za světelný design.
Andrea Miltner
Andrea Miltnerová je britská tanečnice a choreografka dlouhodobě žijící v Čechách. Věnuje se studiu barokních technik a jejich využívání v současném tanci. Andrea Miltnerová působila v baletu Národního divadla i v muzikálových produkcích. Její zájem o barokní tanec ji přivedl také ke spolupráci se špičkovými tělesy autentické interpretace staré hudby (Collegium Marianum a Collegium 1704). Pro rozvoj jejího vlastního jevištního jazyka byla důležitá intenzivní spolupráce s francouzskou choreografkou François Denieau. Miltnerová hrála v jejích performancích ve Francii (Paris – Opéra Comique, Versailles – Opéra Royale), Lucembursku a Švýcarsku (Lausanne). Původní autorské projekty Andrey Miltnerové The Baroque Body Revealed (2008) nebo Vertikální horizontála (2011) a především sólo Fractured (2011) byly úspěšně uvedeny na řadě festivalů v České republice i v zahraničí. Andrea Miltnerová významně spolupracuje s řadou zajímavých tvůrců (Jan Komárek, Howard Lotker, Marie Kinsky a mnozí další).
“Skutečným objevem ředitelky festivalu paní Ann-Elisabeth Wolff je bezesporu Andrea Miltnerová z Prahy. Její tělo proměňující se z barokní tanečnice do jakéhosi tvora hmyzích tvarů a pohybů ...”
(Zeitschrift für Ballett, Tanz und Performance Berlin, November 2011)
Jana Wernerová
Své první divadlo založila na střední škole. Po ukončení studia na konzervatoři vystudovala obor dramatických umění na Akademii umění v Banské Bystrici. Během studia a po něm hostovala v představeních několika slovenských divadel a první angažmá v kamenném divadle po třech měsících ukončila. V divadle NA PERÓNE, jehož je zakladatelkou a členkou, působí jako herečka, režisérka, autorka her a lektorka workshopů. Od roku 2003 vyučuje herectví na Konzervatoři v Košicích, píše divadelní hry pro děti a věnuje se rozhlasovému a dabingovému herectví.