TaBALADA

Seiline Vallée

DÉCALAGES (FR/CZ)

Představení volně inspirované japonskou legendou Obasute. V chudé zapadlé vesnici Obasute je zvykem, že staří lidé, kteří dovrší sedmdesátý rok věku, sami a dobrovolně odcházejí do hor, aby zde zemřeli. Na jejich poslední cestě na vrchol Narajamy – dubové hory, kde se shromažďují duše mrtvých – je doprovází jejich děti. Nevšední pouliční představení česko – francouzského divadelního souboru kombinující postupy a techniky cirkusového umění, vzdušné akrobacie, fyzického a loutkového divadla s hudbou a zpěvem.

Délka představení: 01:00


Režijní a dramaturgická spolupráce: Zoja Mikotová

Námět a scénář: Seiline Vallée (na motivy legendy Obasute)

Hudební kompozice: Daniel Fikejz

Realizace výpravy: Yumi Hayashi

Kostýmy: Erika Čičmanová, Yumi Hayashi

Světelný design: Roman Douda, Mikoláš Holba

Zvukový design: Ondřej Dědeček, Adam Špinka

Návrh a realizace alegorického vozu: Salvi Salvatore a Petr Píša

Hrají: Perla Kotmelová, Seiline Vallée, Salvi Salvatore

Premiéra 7. května 2008 v rámci mezinárodního festivalu Gliwickie spotkanie Teatralne (cena za nejlepší představení projektu Inspiracje 2008)

TaBALADA - Nevšední pouliční představení česko – francouzského divadelního souboru kombinující postupy a techniky cirkusového umění, vzdušné akrobacie, fyzického a loutkového divadla s hudbou a zpěvem. Scénář je volně inspirován japonskou legendou Obasute a jejím literárním zpracováním, které se stalo základem pro vznik slavného filmu Balada o Narajamě. V chudé zapadlé vesnici Obasute je zvykem, že staří lidé, kteří dovrší sedmdesátý rok věku, sami a dobrovolně odcházejí do hor, aby zde zemřeli. Na jejich poslední cestě na vrchol Narajamy – dubové hory, kde se shromažďují duše mrtvých – je doprovázejí jejich děti.

V představení TaBALADA jsou protichůdné elementy postaveny k sobě v úžasném spojení a rovnováze - je tím vyjádřen autorův hold japonské filozofii, kde se všechny protiklady navzájem respektují a ctí. To dodává představení dokonale konzistentní, naléhavý a plný obsah. Statický obraz matky promíšený se spontánním a energickým pohybem dětí; jemnost s impulzivností, láska a smrt, dobro a zlo a uměni s opravdovým realným životem.

Marta Odziomek, Gazetka XIX. Festivalu Gliwickie Spotkania Teatralne